Wednesday, December 5, 2012

Kekura II

Dulu mak gua pernah belikan beg belakang cap ninja turtle. Kadang gua ada gak ber imaginasi ada pedang la bagai kat belakang menggunakan ranting ranting kayu. Time 1990, filem 1st ninja turtle keluar. Lagi la buat gua semangat panjat pokok dan lompat penuh gaya.

Ok sambung pasal kekura real gua. Habis sekolah petang, gua akan berlari balik dan bawak natang tu pi main pasir. Itupun tengok luck kalau ngaji dapat turn awal. Lepas skolah petang, memang terpaksa racing sikit. Kalo lambat nanti kena baca last. Lagi pun banyak kerja penting sebelah petang, contohnya memerhati aksi-aksi Kesataria Baja Hitam & Gaban di tv untuk diaplikasi dan dijadikan penaik semangat. Miro Attack gua tak ambil pot sangat.

Lepas beberapa ketika, tiba tiba natang tu hilang. Gua ingat diorang menyorok dalam pembentung dan mungkin belajar silat dengan binatang binatang kampung yang berdekatan macam dalam tivi tu. Misi Piah tak tunggu lama untuk fire. Gua tak risau sangat pasal gua percaya teori gua time tu, diorang menyorok dalam pembentung parit depan rumah. Jadi gua pun pergi la memenuhi aktiviti yang menggembirakan; panjat pokok dan main terjun-terjun.

22 tahun lepastu, gua dapat lagi 2 ekor kura-kura kena jaga. Gua berasa macam nak panjat pokok..
Ok. Nanti gua nak tulis lagi sikit pasal natang ni. Sekarang gua nak buat assignment. Apekejadah karang gua nak buat presentation cerita pasal kekura lebih pulak..

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...