Monday, June 29, 2015

Cinta

Pada batas batas waktu aku mengintai erti cinta. Pada bait bait kata. Pada cerita cerita. Pada kisah kisah. Pada sempadan tauladan. Pada cubaan yang gagal.

Akhirnya kecundang. Hati hancur atas usaha sendiri. Pada nak menafikan kudrat insani. Sehingga ia datang sendiri kepadaku. Tanpa ada daya. Hanya kekuatan redha.

Maka setiap kehancuran adalah satu permulaan. Permulaan satu perjalanan. Menuju penghujung kepada bahagian perjalanan ini. Untuk perjalanan seterusnya.

Cinta itu adalah fitrah kurniaan Ilahi. Menembusi batas masa dan ruang. Yang fana. Yang akan kembali kepada Al Kamil.

Kerana itu aku melafazkan. Aku cinta padamu. Sebagaimana terciptanya aku sebagai aku. Kamu sebagai kamu.

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...