Saturday, November 15, 2014

Mengenal Diri : Kejadian

Jadi, adakah benar kita benar-benar mengenal diri kita? Yang lebih mengenal diri kita melebihi kita sendiri adalah penciptanya.

Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah;Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh;Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta.
(Al-Mu'minuun 23:12-15)




Lihat video;
http://www.sciencedump.com/content/beautiful-animation-portraying-process-human-fertilization
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_5OvgQW6FG4


Kami (Allah) akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda Kami (Allah) pada ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahawa ia adalah benar. Dan apakah tidak cukup dengan Rab (Tuhan) kamu bahawa sesungguhnya Dia (Allah) atas segala sesuatu adalah al-Shahid (Maha Menyaksikan)?
(Fussilat 41:53)

2 comments:

akirasuri said...

Terima kasih atas ingatan. Insaf! :)

Selamat pengantin baru! Haha!

*Larikkk!

m taufiq a aziz said...

entri kopi pes je cik ati, huhu. ngingat diri sendiri ni haa..

..err, belum kawin lagi laaa

*Kejar!!

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...