Wednesday, July 21, 2010

penentuan perjalanan labu

tak banyak yang aku tau pasal labu. cuma bulunya sahaja berwarna kelabu. setelah mendapat briefing jenis pergerakkan dan kategori kenderaan serta jangkaan suasana perjalanan, aku tak dapat pastikan nasib si labu macamana. mungkin driver bas tak perkenan.. oh..

tapi nekad aku sama. abe din cakap, pedulikkan apa orang kata. haha.. tapi siapa pula aku hendak menjadi paul the octopus.

kepada tuan labu, aku masih sedang membuat 'matematik' nih. [ciri-cirinya cukup.] tapi siapa aku hendak memilih. huhu.. err.. boleh ke?



macam biasa. melaksanakan tugas ke ipoh pula. aku memang tidak pandai membaca papan tanda. jadi, sekiranya ada yang boleh bantu. it would nice. mungkin sudah tiada nilai. agaknya memang macam tu layaknya aku. diletakkan di hujung-hujung. tolak cerita cerita belakang tabir. aku nampak, macam ok. tapi tak rasa pulak. takutnya. dua tiga kali bau busuk tu sampai. aku buat tak endah. bodo kan?

aku tak tahu macamana peluang yang akan disediakan kat sana. kiranya ada pillow talk. kalau ada pun bukannya ada starter. tak reti. budus kan? sama-sama tak reti. centek.. haha.. tak pun sekadar macam biasa. senyum kebanyakkan. jumpa. salam. gitu-gitu. bahan-bahan ringan.. tak macam dulu..

terus meminus-onekan lagu 'meniti titian usang' oleh search secara senyap. haha.. teringat ada time, bila datang merangkak, bila sampai, di pandang jijik pulak. nak cakap apa lagi. ngadap je la bahagian. gila. nak lawan syaitan bawak obor.

kalau dilayankan sangat pun susah juga. tapi datang bertalu-talu. lu nak cakap apa? lu tera lu mintak la. ada geram jugak. tapi buat apa.. jangan risau. ni cuma sekejap je. kiam kuat-kuat. jangan beralih dada. mintak selamat. taubat pagi-pagi. lafaz kasih petang-petang. komon..

itulah. bak kata direktor ahmad nisfu, "kecik kecik tak nak mampos. dah besar menyusakan orang".. aih, dah tak semangat pulak nih. 7 kategori tu... lawan...




tapi kira orite la kan sekarang punya cerita. nak apa lagi? cilakak betul. haha


[telah dijadualkan beberapa hari sebelum hari ini]


***
[UPDATE SEBELUM GERAK PETANG NI]

Ok. Tak berkesampaian bertemu Labu. So, aku decide meminta nanny dia tolong jaga dulu (previous master). Kalau ada can, nanti aku angkat terus bawak balik rumah.

Guys, wish us luck at Ipoh.

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...