Friday, July 2, 2010

special tribute

hari ni cikgu-cikgu tak payah masuk kelas kecuali cikgu kelas. yey! dengan cepatnya aku cari signal DLink, dan online sebeberapa segera. untuk pos entri ni. tidak seperti biasa bila masa free saje aku men schedule kan entri. contohnya entri 1 oktober aku dah siapkan bulan lepas. ntah hapa hapa.

ok, semalam berlaku dua peristiwa. best dengan tak best...



1. buat pertama kalinya aku memandu kereta dalam list 'wanted' aku. berenjin V6.

2. aku tekan minyak kereta perdana tu, tak sampai 2 meter gerak. AKU LANGGAR KUCING..


oh.. sedihnya. tak ada binatang nak teman aku tidur..


T.T


dengan itu, aku dedicate lagu 'bendera kuning' ni untuk beliau.




Kemarin pagi dia masih bicara
Dan dia berkata d'oakanlah diriku
Aku tak tahu apa maksud katanya
Ternyata kini dia telah tiada


Meninggalkan dunia
Tuk pergi selamanya
Menghadap yang kuasa

Kembali ke asalnya

Bendera kuning dengan jenazah

Ikut menangis bersama
Bunga kamboja tanah kuburan
Ingatkan aku pada azab-Nya

Banyak kenangan yang ada di otakku aku berduka

Lalu kuingat dosa diri sendiri aku bertaubat

Kerudung hitam ikut antarkan mayat

Menuju kuburan untuk disemayamkan
Kerudung hitam ikut antarkan mayat
Mereka menangis karna ditinggalkannya





kepada kucing kucing sekalian, lepak bawah tayar bukan tak boleh. tapi reti-reti la blah kalau enjin kete dah bunyi..


ps-btw, nama kucing aku tu 'ning' sempena warna belangnya kuning-putih.. uuu...


******


selamat naik semester kepada sa-udara sa-udara di IPT.

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...