Wednesday, November 11, 2009

atuk yang bekerja di jerman

Latar masa: 1992-1995
Latar tempat: Bilik darjah di sebuah sekolah rendah pendalaman


"Kenapa kau tak datang semalam?" tanya Syafik. Dia memang resah kalau sahabat baiknya itu tak datang sekolah. Tak ada kawan nak main kejar-kejar.

"Aku pergi hantar atok aku pergi Jerman" jawab Khairi serius.

"Tipu lah kau". "Betul, semalam keluarga aku semua mana ada. Tanya bapak kau".

"Yeke, fui." Senang Syafik mempercayai kata-kata kawannya itu.

"Atok aku kerja dekat Jerman" tambah Khairi.

Latar masa: 1998-2000
Latar tempat: Bilik darjah di sebuah sekolah menengah


"Atuk kau kerja di Jerman lagi ke?" tanya Syafik tiba-tiba mengimbau nostalgia lama. Memang lama Syafik tak berjumpa dengan Khairi sejak dia pindah sekolah dahulu.

"Kau merepek apa ni, bila masa pulak atuk aku kerja kat Jerman?" jawab Khairi kehairanan.

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...