Friday, January 29, 2010

tak sedap dan sakit

Heboh kisah kehilangan budak di kaki Bukit Nikmat diperkatakan. Komando yang bertugas dalam ulasannya mengatakan bahawa beliau agak terpaku atas kejadian yang berlaku. "Hujan tak ada, ribut tak ada, tau tau hujan turun" tambah pembantu komando.

Penyiasat penyiasat khas dilantik bagi mendapatkan maklumat lanjut. Sekiranya mangsa sudah mati, setidak tidaknya gambaran jelas terhadap situasi sebenar kejadian perlu ada.

Kalau sedap beritahu kawan, tak sedap beritahu kami. Begitulah moto sebuah kedai makan tempat perjumpaan diadakan bagi menyampaikan taklimat penerangan sebelum memulakan ekspedisi yang bakal jauh untuk ditempuhi. Taklimat juga dilakukan secara ringkas di kelas. Agak terhad untuk menyampaikan maklumat kerana tumpuan kepada persiapan dan kelengkapan alat alatan ketika di kelas.

Pasukan Pencari giat meneruskan aktiviti mencari. Segala tanda tanda dikumpulkan. Bukti bukti disimpan. Analisis direkod. Semua disusun rapi.

Samada kejadian tersebut berbentuk kemalangan mistik atau kemalangan fakta belum diputuskan lagi. Kita selubungi hidup dengan misteri..


guling-guling

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...