Wednesday, October 1, 2014

There She Goes

As she said..

“If you look at the DAP constitution, it places humanism and human rights as its main thrusts.
In Islam, humanism is one of the core factors. So DAP is closer to the concept of justice as prescribed by Islam. And Islam is my main principle in life,” she said.



..dia kata. Tapi gua pikir, parti mana yang tidak mempunyai constitution yang positif, humanis dan mempertahankan hak manusia? Pada gua, tak sepatutnya dia menilai hanya dari segi itu sahaja. Itu tidak melambangkan apa-apa.

"..its what you do that define you", maka apa yang partai-partai itu berbuat? Kalau tengok constitution partai, kompom semua baik-baik belaka.

Sekarang ni gua pikir, ada tak mesin nak calculate berapa kadar jauhnya seseorang individu itu dengan Budaya dan Agama, kemudian berapa pulak kesepaduan Budaya dan Agama pada seseorang? Ah, apa kejadah gua nak buang masa evaluate orang lain. Rosak gua ni. Adeh.

Tapi buku Pelacur Kelas Pertama tu macam sedap jugak sinopsis dia.

Ok, ok. Gua cuma nak kata gua tak setuju je kaedah menilai tu. Tapi kita kan mengamalkan demokrasi kebebasan bersuara. So, let it be je la. Yang gua ni lebih-lebih apasal? Saje nak buat entri kan? Kerja PK1 bagi dah siap?

No comments:

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...