Friday, February 26, 2010

Syair

Kata-kata yang lama (Al-Quran), iaitu yang tidak pernah jemu mendengarnya suci dari kata-kata, amalan dan niat.

Dengan kata-kata (Al-Quran) itu, aku mengubati dari segala penyakit dan cahayanya adalah petunjuk bagi hatiku ketika waktu kejahilan dan kehairanan.

Ya Allah, kurniakanlah kiranya kepada aku rahsia huruf (memahami makna-maknanya) dan terangkanlah hatiku, pendengaranku dan ucapanku dengan cahayanya.

Dan mudahkanlah kiranya untuk aku menghafalnya, kemudian mengajinya dengan kemuliaan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya.





Imam Sharaf al Din al Busairi (d.696/1296)

3 comments:

cekkeya said...

aminnnnn...ya rabbal alamin.

ps://napa citer2 ko pasal Siew Mei la pe la, aku tak paham eh? pening aku

editor said...

amin..

ps: heeeee heeeeeee heeeeeeeeeee (gaya sinchan~wiii)

editor said...

oh, by the way

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDURRASUL 1431 h

Qasyira Noristiqa

Zaman baru nak up dulu, antara band yang cuba dibuat adalah Qasyira Noristiqa yang berpusatkan vibe ekspresi lirik dari Enal dengan susunan ...