optimistikal

Setelah sekian lama burung pipit hidup, baru dia perasan di belakang badan Siew Meng berparut parut. Dia menunjukan kepada Che' parut parut itu.

"Ini bekas kena apa ni? Macam kena tikam je" kata Che' dengan gaya gelabah ayam. Memang macam tomato perangai. Siew Meng diam sahaja mencangkung di tepi longkang rumahnya menghisap rokok surya.

Kemudian, sambil cuba memandang belakang badannya, dia berkata "Lah, ada ke?". Pendek sahaja katanya. Kemudian dia terus menghadap ke hadapan dan menghabiskan sisa rokok ditangannya. Kalau tak sampai filter, namanya membazir. Ah, budak sekolah.

Dia terus senyap. Satu hari lamanya. Che' dah tak senang duduk. Nak saja dia bertindak. Nampak macam cilaka.

Jelasnya, tikaman itu bertubi tubi. Dalamnya lebih satu inci agaknya. Tapi semua maklumat itu, siapa pedulikan. Lagi lagi bila utara bertembung utara.

Kemudian, dengan begitu optimis dia berkata "Rilek la beb, bekam je tu".

Comments

Popular Posts